Friday, 13 February 2015

Minum Kolagen Dengan Cara Yang Betul, Dapatkan Keanggunan Yang Diidamkan

Minum Kolagen Dengan Cara Yang Betul, Dapatkan Keanggunan Yang Diidamkan


Zaman saya pelajar dulu, kami mendapat biasiswa yang boleh dikatakan agak mewah. Masa tu ada dikalangan kawan-kawan saya yang membeli pelbagai produk kecantikan. Maklumlah, dah usia meningkat remaja, darah manis orang cakap. Mestilah nak kelihatan cantik dan bergaya.

Tak kurang juga yang melaburkan duit untuk membeli kolagen. Ketika itu, pada persepsi saya, saya tidak perlukan semua itu kerana kolagen dan alat-alat kosmetik lain adalah untuk orang yang taksub untuk kelihatan cantik, Orang yang ada banyak masa nak belek-belek muka depan cermin. Saya ni, yang sibuk belajar sudah tentu tak berminat dengan semua itu.

Kulit muka saya pun bukanlah jenis yang teruk sangat. Saya pernah naik jerawat yang teruk selepas SPM, tapi lepas jerawat tu dah ok, macam jerawat segan-segan pula nak tumbuh kat muka.

Semuanya berubah selepas saya join member Shaklee dan selepas saya melahirkan anak. Saya ada terbaca lah testimoni yang kolagen Shaklee boleh menambahkan susu badan. Hari ini meronta-ronta nak cuba, Sebenarnya itu alasan saja, sebenarnya lebih terpengaruh bila ada kawan yang usia lebih tua daripada saya nampak lebih muda, dan ada yang rasa kesannya dalam masa 5 hari sahaja.

set kulit cantik
Jangan biarkan jejaka idaman anda dirampas oleh gadis yang lebih anggun dengan kolagen


Siapa tak terujakan?


Sebenarnya Shaklee tidak menyarankan penggunaan kolagen kepada ibu mengandung dan ibu menyusu bukan kerana berbahaya kepada ibu dan bayi, tetapi kerana tiada kajian yang dilakukan terhadap ibu yang istimewa ini.

Kolagen Shaklee dikatakan tidak sesuai untuk wanita mengandung dan ibu menyusu kerana mengandungi Suma Root dan kesan herba ini ke atas wanita hamil dan menyusu tidak pernah dikaji. Namun, dikatakan Suma Root mempunyai kesan yang sama dengan estrogen, jadi kesannya hampir sama dengan herba lain termasuk alfalfa, fenugreek (halba) dan milk thistle.

Jadi, tak hairanlah jika ibu menyusu yang minum kolagen Shaklee merasakan susunya makin meriah. Apa yang perlu diperhatikan jika ingin menggunakan kolagen Shaklee kerana ianya dibuat daripada ikan dan kerang-kerangan. Jika awak alah kepada makanan lain, mungkin tidak sesuai produk ni dengan awak.

Resepi Kolagen Shaklee saya untuk kesan maksimum


Ada pelbagai cara orang menikmati kolagen Shaklee dan jarang sekali orang minum kolagen semata-mata kerana baunya ada sedikit hanyir. Awal-awal dulu saya campurkan dengan jus oren Twister tu baru boleh minum. Ada yang mencampurkan dengan kordial atau milo.

Sekarang saya suka campurkan kolagen dengan Vivix. Tentulah resepi terbaik untuk kulit yang gebu, mulus dan licin berseri. Campurkan satu sudu Vivix dan satu sachet kolagen ke dalam shaker, campurkan air masak, goncang dan sedia untuk diminum.

Mesti guna air sejuk atau air suam tau, bukan air panas kerana air panas boleh merosakkan struktur kolagen yang merupakan protein. Nanti minum kolagen pun, tidak berkesan.

Hilang persepsi yang kolagen Shaklee ni hanyir. Tak sampai 5 minit dah habis satu shaker. Mudahkan nak dapat kulit cantik dan awet muda? Kat rumah saja, tak perlu pun berhabis duit di spa.

Minum kolagen tu pula, waktu perut kosong kerana masa itu penyerapan adalah laju. Bila diserap dengan cepat dan banyak, lagilah cepat kesannya.

Apa kata pengguna kolagen Shaklee?


Selepas hampir 1 kotak kolagen habis, saya dapati kulit muka saya lebih lembut dan gebu. Walaupun pori-pori masih belum tertutup sepenuhnya, tapi bahagian pipi memang sangat berbeza. Bila saya belek-belek album lama, memang nampak sangat beza. Dulu kulit agak kusam dan gelap, kini lebih cerah dan berseri.

Selain itu, saya juga perasan yang susu badan memang meriah. Sekejap saja rasa cik B dah full. Kalau time cuti je, anak mesti nak melekat aja.

Rambut saya juga tak lagi gugur dengan banyaknya. Kalau awal-awal bersalin dulu, asal menyapu lantai mesti penuh dengan rambut. Dalam bilik air pun, tersumbat dengan rambut je. Memang boleh nampaklah bezanya sebelum dan selepas ambil kolagen Shaklee.

Testimoni salah seorang pengguna Vivix dan kolagen dengan konsisten. Nampakkan perbezannya?




Tak adil!!!!

Kenapa tak adil? Ooohh, nak tengok juga perubahan pada saya? Tak tahu aci ke tak sebab saya makan banyak produk Shaklee, bukan Vivix dan kolagen sahaja. Sebab semua produk Shaklee ada potensi untuk buat kulit lagi cantik dan anggun tau.

testimonial set cantik shaklee
Ada beza kan?

Saya mula guna Shaklee dalam akhir tahun 2012. Masa tu mulakan dengan ESP dan set asas, tak mampu lagi nak beli Vivix dan kolagen. Dalam tahun 2014 je baru start Vivix dan kolagen dan inilah hasilnya. Saya sangat berpuas hati dan inilah Shaklee Effects saya.

Jika ada sebarang soalan, in sha Allah saya cuba bantu awak sebaik mungkin, tapi awak kenalah hubungi saya dulu.

SMS / Whatsapp : 012 621 1883


No comments:

Post a Comment