Wednesday, 18 March 2015

7 Tahun Tanggung Wajah Berjerawat Selesai Dengan Set Kecantikan Shaklee

7 Tahun Tanggung Wajah Berjerawat Selesai Dengan Set Kecantikan Shaklee


Mempunyai kulit yang cantik dan berseri adalah idaman setiap wanita. Walaupun mungkin ada yang dah pasrah sebab sudah cuba banyak produk kecantikan dan kosmetik, tapi tetap tiada perubahan pada kulit. Namun, saya yakin dan percaya setiap wanita memang mengimpikan wajah yang berseri dan awet muda.

Jika diberi pilihan, produk yang semuladi, selamat dan dijamin berkesan bukan melalui testimoni semata-mata tetapi syarikat telah melabur sebanyak beratus-ratus juta USD untuk ujian klinikal dan penyelidikan, adakah awak berminat?

Itulah yang saya nak cerita, Set Kecantikan Shaklee yang menjadi pilihan saya sejak 2 tahun lalu.

petua kulit putih gebu
Wanita cantik dan berakhlak mulia umpama bunga kembang mewangi


Apakah Set Kecantikan Shaklee?


Kini semua orang mampu cantik dan anggun dengan Set Kecantikan Shaklee mengikut bajet masing-masing.

Jika awak takut-takut nak cuba, takut tak jadilah kan, saya cadangkan Set Kecantikan Asas. Saya dulu pun macam awak juga bila mula-mula nak cuba produk Shaklee, tak yakinlah makan vitamin kulit boleh cantik. Sebenarnya saya mula-mula makan vitamin Shaklee bukanlah set untuk kecantikan, tapi untuk kecergasan badan, sebab kerja saya memerlukan saya sentiasa cergas.

Lepas guna produk tu, saya perasan kulit saya kurang kering dan berminyak. Lepas tu, lagi bersemangatlah saya nak guna vitamin kecantikan yang lain.

Set Kecantikan Asas


Petua hilangkan jerawat
Set Kecantikan Shaklee Asas bersama Ariel


1. Vitamin C

Vitamin C membantu dalam meningkatkan penghasilan kolagen dan kolagen berfungsi untuk memberi keanjalan kepada kulit.

Selain itu, vitamin C juga bertindak sebagai antioksida yang melawan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit.

Untuk kesihatan pula, vitamin C meningkatkan sistem imun dan membantu menjaga kesihatan dari dalam.

Pernah dengar orang sanggup berhabis beratus-ratus malahan mungkin beribu untuk buat suntikan vitamin C pada wajah? Ya, memang boleh nampak muda, tapi di wajah sahaja muda. Bahagian kulit yang lain tetap berkedut.

Jadi, kenapa tak pilih sesuatu yang memberi kesan secara menyeluruh?

2.  Vitamin E

Vitamin E adalah antioksida yang kuat dan sangat bagus untuk awet muda. Terbaik untuk kulit, sangat berkesan untuk hilangkan jeragat, parut jerawat dan kedutan.

Pendek kata, suami tak senang duduklah kalau isterinya makan vitamin E.

Suami pun boleh makan vitamin E. Selain memberi kesan kepada kulit, vitamin E juga membantu kesuburan lelaki dan membantu menghangatkan hubungan suami isteri. Ni untuk orang yang dah berkahwin ya.

3. Energizing Soy Protein (ESP)

ESP adalah sumber protein yang penting dan tidak boleh ditinggalkan dalam proses nak anggun. Bukan untuk cantik sahaja tau, banyak lagi kegunaan yang sangat digemari oleh wanita seluruh Malaysia. Memang hot selling item la. Ingat lagi masa promosi ESP hari tu, 1 Malaysia gempar dan stok ESP memang licin.

Fungsi asid amino dalam ESP ialah untuk menggantikan sel yang rosak dengan sel baru yang lebih baik. Sumber soyanya adalah yang terbaik, ditanam secara organik dan proses yang dijalankan menjadikan serbuk ini tinggi kualiti.

Antara suplemen pertama saya dalam Shaklee ialah ESP. Masa tu bekerja tak lagi rasa penat. Boleh berlari-lari sana sini dan bertenaga sampai tengahari. Kadang-kadang tak makan tengahari pun tak rasa lapar. Tapi jangan amalkan ok, kena makan ikut waktu untuk jaga kesihatan.

4. Vitamin B Complex

B for beauty. cewah...

Vitamin B bertindak sebagai pelembap kulit dan mengurangkan pigmentasi. Jadi kulit tak adalah nampak kering dan kusam.

Selain itu, vitamin B membantu mengurangkan stress dan tekanan. Apa kaitan dengan kecantikan kulit? Bila tak stress, kulit kita pun makin sihat dan taklah cepat berkedut.

Set Kecantikan Premium


petua hilangkan parut jerawat
Set Kecantikan Shaklee Premium bersama Ariel


3 suplemen diatas adalah vitamin kecantikan yang asas. Namun, jika nakkan hasil yang lebih baik dan cepat, boleh tambahkan suplemen-suplemen lain.


1. GLA Complex

Ini wanita wajib beri perhatian. Memang khas sangat untuk wanita. Asid lemak perlu omega-6 yang membantu menstabilkan hormon wanita.

Tahu tak, hormon tak stabil juga adalah antara punca kulit kusam dan berjerawat. Pernah dengar PCOS tak? Ala, penyakit cyst kat ovari tu. Tu sebab hormon tak stabil. Jadi, stabilkan dulu, dan kulit yang cantik akan ikut.

GLA menjadikan kulit kurang berminyak, jerawat cepat kuncup dan kering dan turut menbantu hubungan suami isteri.

Menarikkan? Nak kulit cantik, tapi dapat manfaat lain pula.

2. Kolagen powder

Kolagen memang asas kepada keanjalan kulit. Jadi, jika inginkan kulit yang gebu, halus, dan awet muda memang bagus sangatlah cuba kolagen powder ni.

Dibuat daripada sisik ikan merah dari lautan dalam yang tahan lasak dan berat molekulnya hanya 1000 dalton memastikan penyerapan yang sangat berkesan. Memang berbaloi.

Masa muda-muda ni memang sesuai sangat minum kolagen Shaklee, sebab sel masih baik dan pembaikian sel juga lebih berkesan.

Kalau untuk orang yang berusia, bukan sahaa boleh baiki struktur kulit, malah boleh kuatkan sendi lagi. Komponen utama sendi juga adalah kolagen.

3. Vivix

Ini adalah produk kecantikan yang super power dan paling ekslusif. Menjaga kesihatan secara menyeluruh. Bukan awet muda kulit sahaja tau, malah organ-organ dalaman sekali. Jadinya, sihat sambil cantik.

Jangan terkejut kalau awak amalkan Vivix, dan muka awak lebih muda 25 tahun. Sebab ujian klinikal dah dijalankan dan memang terbukti produk yang mengandungi resveratrol ini mampu mengembalikan keremajaan kulit.

Penyakit-penyakit kronik termasuk kencing manis, darah tinggi, kanser, asma, SLE, psoriasis dan banyak lagi in sha Allah akan terkawal. Kita berikhtiar, Allah juga yang bagi kan?

Saya tahu, ramai orang kata harga Vivix mahal. Tapi kalau fikir balik, dengan pelaburan kurang daripada RM500 awak dapat manfaat kesihatan yang begitu besar. Tak nak percaya tak apa, cuba dan rasakan sendiri.

Harga Set Kecantikan Shaklee


Vitamin C Sustained Release berharga RM92.50 dan mengandungi 180 biji. 

Vitamin E berharga RM149 dan mengandungi 120 biji.

Energizing Soy Protein (ESP) didatangkan dalam canister seberat 850g dan berharga RM150. Biasanya satu canister boleh bertahan selama 2-3 bulan.

GLA Complex mengandungi 60 biji kapsul dan berharga RM91

Kolagen Powder Shaklee berharga RM298 dan mengandungi 15 sachet

Vivix berharga RM475 mempunyai 150ml cecair yang boleh bertahan sehingga 1-2 bulan.

Mungkin anda rasa vitamin di atas harganya agak mahal. Saya tak nafikan juga, sebab saya dulu pun fikir yang sama. Tapi, lepas saya cuba beli dan amalkan, saya dapati vitamin-vitamin boleh bertahan dalam 2-6 bulan.

Malahan lepas saya buat bandingan dengan vitamin lain di pasaran, rupa-rupanya vitamin Shaklee ni lagi murah,

Lepas tu, saya tak fikir lagi soal harga. Yang saya tahu, nilai yang saya dapat daripada vitamin-vitamin ini.

Sudah tentu saya vitamin mengikut keperluan anda dan sesuai dengan bajet. Untuk mendapat harga yang lebih murah dan jimat, anda boleh menyertai keluarga kami dengan hanya RM65 untuk seumur hidup.

vitamin shaklee mahal
Shaklee berbaloi untuk nilai wang anda


Cara Makan Set Kecantikan Shaklee


Disebabkan setiap orang adalah unik dan mempunyai masalah tersendiri, rasanya saya bagi konsultasi secara individu. Barulah adil.

Orang yang mempunyai masalah jerawat, muka berparut atau kulit kusam sudah tentu mempunyai cara makan dan vitamin yang berbeza.

Barulah sama-sama puas hati dan mendapat kesan terbaik selepas pembelian.

Set Kecantikan Shaklee tak berkesan?


Selain daripada vitamin yang saya sebutkan diatas, ada banyak lagi produk lain yang dicadangkan untuk kecantikan berdasarkan masalah yang anda hadapi. Lain pengedar, lain juga vitamin yang dicadangkan.

Pada peringkat awal, anda mungkin merasakan kulit jadi makin teruk. Jangan risau, kerana ini adalah anda sedang melalui fasa yang dipanggil healing crisis. Masa ni, toksin-toksin dalam badan dikeluarkan, mungkin melalui jerawat, kencing dan sebagainya.

Teruskan pengambilan vitamin, in sha Allah selepas fasa ini berakhir, anda akan dapat hasil yang diinginkan.

Bagaimana mendapatkan Set Kecantikan Shaklee?


Boleh hubungi saya, sama ada nak buat tempahan atau saja-saja nak sembang, in sha Allah tak ada masalah. Cuma SMS saya di 012 621 1883. In sha Allah konsultasi terbaik untuk anda sesuai dengan pengetahuan saya.

Sebelum saya tamatkan, saya nak berkongsi video seorang kawan kita yang 7 tahun mengalami masalah kulit berjerawat, 7 tahun kot, malu nak jumpa orang. Akhirnya dia jumpa caranya, jom saksikan.


Cara Elakkan Jerawat Di Muka Dengan Cepat Lepas 7 Tahun Terseksa! from iReach HD on Vimeo.

Kalau nak buat tempahan atau sekadar nak sembang-sembang, hubungi saya ya..

SMS/ Whatsapp : 012 621 1883

No comments:

Post a Comment