Sunday, 24 September 2017

Cara Putihkan Kulit Muka Dengan Selamat Tanpa Bahan Kimia Berbahaya

Cara Putihkan Kulit Muka Dengan Selamat Tanpa Bahan Kimia Berbahaya


Memiliki kulit putih dan cerah adalah idaman wanita-wanita Asia. Tak ketinggalan juga wanita di Malaysia ni. Nak nampak jelita macam wanita-wanita di Korea. Cantik kan kulit dorang? Memang cantik sangat. Putih melepak. Gebu lagi. Siapa tak teringin kan?

Masalahnya, bila nak kulit cerah tu dalam tempoh yang singkat. Tak sabar-sabar nak putihkan kulit. Jadinya, sanggup guna kosmetik-kosmetik yang bahaya. Kononnya boleh bagi kesan segera. 

Putih dalam 3 hari.

Cerah dalam seminggu.

Itulah yang wanita mudah terpengaruh. Akhirnya, memang putih pun dalam masa 3 hari. Masalahnya bila berhenti guna produk tu, rosak kulit muka. Sebabnya lapisan paling luar dah dihakis. Umpama kita guna Clorox untuk cuci baju. Begitulah produk kecantikan ini melunturkan kulit kita.

Petua putihkan kulit muka


Apa Bahan Kimia Yang Digunakan Dalam Produk Pemutih Bahaya Untuk Kesihatan


1. Hidrokinon (Hydroquinone)

Bahan kimia ini berfungsi dengan mengurangkan penghasilan melanin supaya kulit kelihatan lebih cerah. Melanin ialah pigmen yang memberi warna lebih gelap kepada kulit manusia, rambut dan mata. Orang berkulit gelap maksudnya pigmen melanin dia lebih banyak berbanding orang kulit cerah.

Penggunaan hidrokinon yang melebihi 2% secara berterusan boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, kerosakan hati dan kanser darah putih.

2. Merkuri

Merkuri ni adalah bahan kimia beracun. Digunakan dalam termomter yang cek suhu tu. Kalau ada kebocoran merkuri, contohnya termometer pecah kena hubungi pihak berkuasa terus. Jangan pandai-pandai nak lap sendiri pulak. Wap dia tu pun dah boleh menyebabkan keracunan.

Merkuri berfungsi untuk mengecilkan saiz jeragat atau kesan-kesan hitam di kulit, tapi sebenarnya benda tu masih ada kat situ. Kalau berhenti pakai produk yang ada merkuri ni, bintik-bintik hitam tu akan kembali, malah mungkin jadi lebih teruk.

Merkuri yang disapu pada kulit akan meresap ke dalam salur darah. Antara kesan bahan kimia ini ialah alahan pada kulit, muntah-muntah dan cirit-birit. Penggunaan yang berpanjang boleh menyebabkan kerosakan buah pinggang, kerosakan saraf otak, kanser, Alzheimer, Parkinsin, dan boleh mengganggu perkembangan bayi jika wanita itu mengandung.

3. Rhodamin B

Bahan ini sebenarnya digunakan dalam industri pakaian untuk mewarnakan kain, tapi sekarang dah masuk dalam produk kosmetik.

Fungsinya ialah untuk memberi kesan kemerahan pada wajah.

Kesan rhodamin ialah sesak nafas, kerosakan hati dan kanser.

4. Asid retinoik 

Bahan ini banyak digunakan dalam produk anti-jerawat dan produk pemutih sebab boleh membuatkan kulit menggelupas. Konon-konon bersalin kulit baru. Tapi sebenarnya kulit boleh jadi kering dan rasa terbakar. Dah tentu jadi sensitif bila terkena panasnya matahari.

Selain itu juga, ia bersifat teratogenik iaitu boleh menyebabkan kecacatan bayi.

Walapun terdapat bahan-bahan diatas dalam banyak produk kosmetik berjenama dan dikatakan dalam kuantiti yang selamat, tapi waspadalah sebab bahan kimia tu tetap berbahaya. Kita guna kosmetik tu bukan sehari dua. Mungkin sampai tua kot.

Lagi-lagi kalau yang suka sangat beli produk palsu. Yang tak tau apa benda dicampur dan berapa racun-racun tu.

Sekali pakai memang lah ada perubahan pada muka. Lama-lama penyakit lain pula yang datang.

Bertukarlah Kepada Produk Selamat, Berkualiti Dan Terjamin


Saya percaya semua orang macammana nak cantik pun, mesti akan fikirkan keselamatan dan kesihatan diri terlebih dahulu.

Betul tak?

Jadi, saya nak cadangkan produk yang dijamin selamat dan berkesan.

cerahkan kulit muka

Nampak tak beza wajah mereka? Daripada dulu Dayang Senandung, sekarang dah jadi Snow White. 
Mungkin ambil masa agak lama, tapi sangat berbaloi kerana kesannya berpanjangan dan paling penting produk ini selamat.

Saya gelarkan Set ini  sebagai Set Mencerah Dengan Selamat

Fungsi Setiap Produk Dalam Set Mencerah Dengan Selamat


ESP untuk kulit cantik : protin berkualiti yang membantu pembinaan sel sihat untuk pemulihan lebih cepat.

GLA untuk kulit bebas cela : membantu melembabkan kulit dan mengawal selia masalah hormon.

Kolagen untuk kulit lebih muda : memberi kesan kulit lebih anjal dan tegang dan juga menutup liang-liang pori.

Vitamin C untuk kulit lebih berseri : melindungi kulit dari pencemaran dan kerosakan akibat radikal bebas.


Kulit yang lebih cerah dan kemerah-merahan kita boleh dapatkan apabila bekalkan kulit kita dengan nutrisi yang cukup dan diperlukan. 

Untuk tempahan produk ini atau sebarang info boleh whatsapp Fyda di 012 621 1883



No comments:

Post a Comment