Saturday, 24 March 2018

Rawat Jerawat Batu Dalam Masa 40 Hari, Kembalikan Keyakinan Diri


Rawat Jerawat Batu Dalam Masa 40 Hari, Kembalikan Keyakinan Diri

“Kecantikan itu dari dalam hati, terpancar dari wajah” Sedap kata-kata untuk menyedapkan hati & bagi keyakinan kepada orang yang ada masalah kulit muka. Bagi saya pun, kecantikan sebenar ialah keyakinan. Macammana kita yakin nak berdepan dengan orang walau macammana pun keadaan kita. Namun... Bagi orang yang ada masalah muka berjerawat batu, dia sendiri je rasa perasaan nak berdepan dengan orang ramai. Masa tu berzikir lah “aku cantik, aku cantik, aku cantik...” Dalam jiwa bergegar jugak ovarinya. Bagus kalau kawan2 jenis yang support, kalau mak cik bawang... So, sebab tu Kfyd nak sangat orang2 ada masalah kulit ni guna YOUTH. Sebab YOUTH ni bukan skincare saja tapi nak merawat masalah kulit juga. Youth ni dijamin 100% selamat tanpa bahan kimia dan 100% berkesan.

Rugi kalau tak nak cuba
Grab promo bulan Mac 2018. Jimat lebih RM500. Tinggal seminggu lagi ni. Bulan depan terus jadi harga asal.
kurangkan jerawat batu dalam 40 hari

PW Kfyd sekarang.. buff.ly/2GmRmsE

Thursday, 22 March 2018

5 Bahan Kimia Berbahaya Dalam Kosmetik Yang Diluluskan Oleh Pihak Berkuasa

Kata-kata hikmah,

'Beauty lies in the eyes of beholder.'

Jadi memang kita semua, terutama wanita nak kelihatan cantik, baik di mata sendiri atau mata orang lain. Dan dalam dunia kita sekarang kita tak boleh tolak yang kosmetik dikatakan alat yang mampu kembalikan dan mengekalkan kecantikan.

Sebab tu  kita tengok benda-benda kosmetik ni ada macam-macam kan?

Daripada yang murah hingga yng mahal beribu-ribu. Budak sekolah pun sanggup ikat perut kumpul duit nak beli kosmetik. Siapa yang boleh hentikan manusia untuik kelihatan cantik?

Tapi masalahnya, adakah kosmetik yang kita pilih tu benar-benar boleh mencantikkan muka atau boleh menjadikannya lagi teruk?

5 Bahan Kimia Berbahaya Dalam Kosmetik Yang Diluluskan Oleh Pihak Berkuasa

Orang kata, bukan kosmetiklah kalau takda bahan kimia. Sebab bahan kimia ni diperlukan juga sikit sebagai bahan pengawet. So, macam mana pun mesti kena ada bahan kimia dalam kosmetik dan jumlahnya dikatakan selamat. 

Ya betul..

Memang bahan berbahaya ni ada dalam kosmetik kita dan dikatakan dalam jumlah yang sedikit saja dan tak berbahaya kepada badan. Namun, ramai yang tak tahu apa bahaya bahan-bahan ini.

1. Paraben

Paraben adalah sejenis bahan yang digunakan untuk membantutkan pertumbuhan kulat dan bakteria dalam produk. 

Paraben wujud dalam keadaan semulajadi dan tinggi dalam buah-buahan, namun banyak syarikat kosmetik yang menggunakan paraben jenis sintetik yang dikatakan berbahaya kepada kesihatan kerana dikaitkan dengan kanser.

2. Phthlate

Bahan ini digunakan dalam produk seperti pengilat kuku spray rambut kerana sifatnya seperti plastik. Bahan ini dikatakan boleh mengganggu hormon wanita, tapi dilulukan dalam kosmetik kerana 3 kajian yang dijalankan menunjukkan ia selamat digunakan dalam kosmetik.

3. Formaldehyde

Formadehyde juga adalah bahan kimia yang ada dalam rokok dan guna digunakan untuk mengawet mayat. Formaldehyde dianggap selamat dalam kepekatan kurang 0.074%

4. SLS (Sodium Laureth Sulfat)

Bahan ni banyak digunakna dalam produk mandian dan pencucui muka untuk hasilkan buih. Bahan ini dikaitkan dengan kanser walaupun katanya tiada bukti yang kukuh.

5. Petrolatum

Petrolatum ialah jelly mineral yang digunakan dalam produk seperti pelembap bibir dan ubat sembelit. 

Petrolatum ialah produk daripada petroleum yang dijalankan proses penyulingan. Katanya kalau tak suling betul-betul itu yang bahaya. Tapi dengan proses penyulingan yang yang baik, petrolatum selamat untuk kesihatan. 

Bahan Kimia Yang Diluluskan di Setiap Negara Tak Sama


Saya rasa ini sangat mengejutkan lah, sebab setiap negara ada peraturan sendiri mengenai bahan-bahan dalam kosmetik ni.

Macam di UK, melarang 2,500 bahan kimia. Sedangkan US hanya larang 11 bahan kimia saja. Takkan bahan kimia bahaya di UK tak bahaya untuk orang US.

Betul tak?

Sebab tu saya piilih produk terbaru Shaklee, iaitu YOUTH yang langsung takda bahan kimia dan dibuktikan melalui kajian, bukan cakap kosong.

Tagline YOUTH iaitu 100% berkesan tak boleh main suka-suka nak guna sebab di US kawalan dia ketat. Kalau didapati tak berkesan 100% memang kenalah.

Tapi Shaklee berani guna sebab produk dia memang 100% berkesan.

Jom cantik dengan selamat bersama-sama kami.




Monday, 5 March 2018

Tips Memilih Skin Care Terbaik Untuk Pesakit Psoriasis

Tips Memilih Skin Care Terbaik Untuk Pesakit Psoriasis


Psoriasis adalah masalah kulit yang kronik yang mana kulitnya menjadi tebal daripada kulit yang normal kerana sel kulit tumbuh dengan sangat cepat. Kawasan yang biasa terlibat ialah kulit kepala, muka, siku dan kaki tapi boleh juga melibatkan bahagaian badan lain termasuk kuku.

Psoriasis ialah penyakit autoimun yang mana sel kulit diserang oleh antibodi badan sendiri. Penyakit ini tak berjangkit.

Namun, penyakit ni ada kitaran dia. Selalunya akan muncul jika ada sesuatu yang mencetuskan serangan.



Antara pencetus psoriasis ialah: 

 1. Makanan dan produk penjagaan harian

Pesakit psoriasis mungkin bermanfaat kalau elakkan produk tenusu, buah-buahan sitrus, gluten dan makanan berlemak.

Selain itu kena berhati-hati pilih produk penjagaan harian seperti skincare ataupun sabun kerana mungkin terdapat bahan kimia berbahaya yang boleh menyebabkan psoriasis tu muncul balik.

2. Alkohol

3. Terdedah kepada matahari secara berlebihan

Dikatakan kalau teededah kepada sedikit mahatari, masih ok la. Kalau terlampau sampai boleh sunburn mungkin boleh buat psoriasis timbul.

4. Cuaca yang kering dan sejuk

5. Stress

6. Obesity

7. Merokok

8. Jangkitan kuman

9. Luka pada kulit atau kesan digaru.

Kalau anda ada luka pada kulit, mungkin psoriasis lebih mudah tumbuh di kawasan sekitarnya.

Jadi, pesakit psoriasis memang banyak pantang untuk kawal penyakitnya.

Namun begitu, kita perlu lindung organ terbesar pada badan kita iaitu kulit daripada kerosakan. Pesakit psoriasis juga tak terkecuali.

Susahnya nak pilih skincare sesuai sebab kebanyakan skincara di pasaran mengandungi bahan kimia berbahaya yang mungkin boleh menyebabkan psoriasis muncul.

Jadi, saya nak cadangkan skincare terbaik untuk ada yang bebas segala mak nenek bahan kimia bahaya tu.


Selalu Test Skin Care Kat Kulit Suami Yang Psoriasis

Orang perempuan biasalah, memang taksub dengan kecantikan, jadi macam-macam produk dia nak guna. Dan suaminya pula penghidap psoriasis. Semua skincare yang isterinya beli, akan diuji kat suami dulu sebab psoriasis akan muncul kalau skincare tu ada bahan kimia.

Baru-baru ni Shaklee lancarkan skincare terbaru, iaitu Youth isterinya memang excited nak cyba kat muka suami sebab Shaklee claim produk ni bebas daripada 2,500 bahan kimia.

Amazingly, lepas guna Youth, takde psoriasis breakout pada kulit suami dia.

Youth Harapan Baru Pesakit Psoriasis


Kalau anda ada masakah nak cari skincare yang sesuai kerana bahan kimia berbahaya, YOUTH ialah jawapannya. Dibangunkan tanpa 1 pun bahan kimia berbahaya atau yang meragukan, Youth dibuktikan selamat digunakan tanpa perlu bergantung kepada bahan-bahan kimia yang meragukan ni.

Dan Youth dibuktikan 100% dalam ujian klinikal mampu mengembalikan kulit yang lebih muda.



So, tunggu apa lagi?

Tempah lah sekarang.

Pesakit psoriasis juga patut dapat yang terbaik untuk kulit mereka.

Hubungi Fyda - 012 621 1883
Atau klik whatsapp (www.wasap.my/60126211883)