Monday, 5 March 2018

Tips Memilih Skin Care Terbaik Untuk Pesakit Psoriasis

Tips Memilih Skin Care Terbaik Untuk Pesakit Psoriasis


Psoriasis adalah masalah kulit yang kronik yang mana kulitnya menjadi tebal daripada kulit yang normal kerana sel kulit tumbuh dengan sangat cepat. Kawasan yang biasa terlibat ialah kulit kepala, muka, siku dan kaki tapi boleh juga melibatkan bahagaian badan lain termasuk kuku.

Psoriasis ialah penyakit autoimun yang mana sel kulit diserang oleh antibodi badan sendiri. Penyakit ini tak berjangkit.

Namun, penyakit ni ada kitaran dia. Selalunya akan muncul jika ada sesuatu yang mencetuskan serangan.



Antara pencetus psoriasis ialah: 

 1. Makanan dan produk penjagaan harian

Pesakit psoriasis mungkin bermanfaat kalau elakkan produk tenusu, buah-buahan sitrus, gluten dan makanan berlemak.

Selain itu kena berhati-hati pilih produk penjagaan harian seperti skincare ataupun sabun kerana mungkin terdapat bahan kimia berbahaya yang boleh menyebabkan psoriasis tu muncul balik.

2. Alkohol

3. Terdedah kepada matahari secara berlebihan

Dikatakan kalau teededah kepada sedikit mahatari, masih ok la. Kalau terlampau sampai boleh sunburn mungkin boleh buat psoriasis timbul.

4. Cuaca yang kering dan sejuk

5. Stress

6. Obesity

7. Merokok

8. Jangkitan kuman

9. Luka pada kulit atau kesan digaru.

Kalau anda ada luka pada kulit, mungkin psoriasis lebih mudah tumbuh di kawasan sekitarnya.

Jadi, pesakit psoriasis memang banyak pantang untuk kawal penyakitnya.

Namun begitu, kita perlu lindung organ terbesar pada badan kita iaitu kulit daripada kerosakan. Pesakit psoriasis juga tak terkecuali.

Susahnya nak pilih skincare sesuai sebab kebanyakan skincara di pasaran mengandungi bahan kimia berbahaya yang mungkin boleh menyebabkan psoriasis muncul.

Jadi, saya nak cadangkan skincare terbaik untuk ada yang bebas segala mak nenek bahan kimia bahaya tu.


Selalu Test Skin Care Kat Kulit Suami Yang Psoriasis

Orang perempuan biasalah, memang taksub dengan kecantikan, jadi macam-macam produk dia nak guna. Dan suaminya pula penghidap psoriasis. Semua skincare yang isterinya beli, akan diuji kat suami dulu sebab psoriasis akan muncul kalau skincare tu ada bahan kimia.

Baru-baru ni Shaklee lancarkan skincare terbaru, iaitu Youth isterinya memang excited nak cyba kat muka suami sebab Shaklee claim produk ni bebas daripada 2,500 bahan kimia.

Amazingly, lepas guna Youth, takde psoriasis breakout pada kulit suami dia.

Youth Harapan Baru Pesakit Psoriasis


Kalau anda ada masakah nak cari skincare yang sesuai kerana bahan kimia berbahaya, YOUTH ialah jawapannya. Dibangunkan tanpa 1 pun bahan kimia berbahaya atau yang meragukan, Youth dibuktikan selamat digunakan tanpa perlu bergantung kepada bahan-bahan kimia yang meragukan ni.

Dan Youth dibuktikan 100% dalam ujian klinikal mampu mengembalikan kulit yang lebih muda.



So, tunggu apa lagi?

Tempah lah sekarang.

Pesakit psoriasis juga patut dapat yang terbaik untuk kulit mereka.

Hubungi Fyda - 012 621 1883
Atau klik whatsapp (www.wasap.my/60126211883)

No comments:

Post a Comment